Wijn proeven

Maandag, 28-02-2011

Opnieuw 8.30 uur wakker en na het douchen, ontbijt en de afwas weer op weg.
We moesten een gigantische berg over en Stef moest weer een flinke partij sturen door al die S-bochten.
Op het hoogste punt waren helaas wegwerkzaamheden aan de gang, dus konden we niet stoppen op de 'look-out'.
We volgden de borden naar Martinborough en stopten daar bij de VVV. Daar hebben we naar een wijnexcursie gevraagd en de mevrouw gaf ons toen een kaart en zei dat we het in een half uurtje konden lopen en dat er leuke wijngaard was waar we ook konden lunchen. Het was een leuke wandeling en om vijf minuten voor 12 waren we bij de Tiruana wijngaard. Het restaurant was nog niet open (begint om 12.00 uur), dus hadden we nog even tijd om wat wijn te proeven.                  De specialiteit van deze streek is de Pinot Noir en we proefden eerst een Sauvignon Blanc,
daarna de Pinot Noir (Leslie) een lichtere variant, maar erg verradelijk. Toen de Pinot noir (klasiek) wordt meestal binnen een jaar gedronken en wij hadden dus die van 2010. Daarna kregen we de lunchkaart en een mooi plaatsje in het chique restaurant. We bestelden een tomatencremesoep en een kipgerecht met voor elk een glas Pinot Noir Leslie (2009).
De soep en de wijn smaakten ons heerlijk. Helaas viel het kipgerecht ons wat tegen, omdat er weinig kip in zat en we toen alleen aardappelpuree met saus zaten te eten. Het was gezellig en er waren intussen ook meerdere gasten in het restaurant en voor de wijnproeverij. Wij zijn weer teruggewandeld naar de camper, die we voor het VVV hadden geparkeerd en hebben bij het VVV nog even het adres van een camping gevraagd. Toen verder naar Masterton, waar we om 14.45 uur op de camping waren. Het was erg warm en Cees moest weer even gaan slapen.
Stef zat lekker buiten met een boek. Tegen 17.00 uur werd aan het eten begonnen. Vanavond stond er spaghetti op het menu. Na het eten en de afwas hebben we een klein rondje gelopen en bij de benzinepomp nog een ijsje gekocht.
Het plaatsje was uitgestorven nu de winkels allemaal al gesloten waren. Nog even een foto van de stichter van de stad gemaakt, ene meneer Master. De totale afstand vandaag toch nog 214 km.

Dinsdag, 1 maart 2011

Vandaag is in Nieuw Zeeland de herfst begonnen en tijdens onze rit is het bewolkt gebleven. We
zijn om vijf voor negen vertrokken richting Woodville. Opnieuw gingen we hoog de bergen in, maar
Stef is inmiddels al aan dit bochtenwerk gewend geraakt. Na een uur (71 km) hielden we in Woodville een koffiestop. We volgden de SH3 en staken over naar weg nr 54. Hier passeerden we een groot windmolenpark (het Te Apiti windfarm) en maakten we op het hoogste punt (Stormy Point) een paar mooie foto's. Vervolgens gingen weer over op de SH1 en in het leuke plaatsje Taihape nuttigden wij onze lunch bij de Subway (mmm wat een lekker broodje was dat). Stef heeft ook nog even de Town Hall en een visstal op de foto vastgelegd. We reden daarna in een lekker tempo verder naar Ohakune.
Bij de I-site (het VVV) vroegen we informatie over een camping en het Top 10 Holiday Park bleek om de hoek.
We stonden nu ook meteen bij toegang tot het Tongariro National Park.
Het was inmiddels 14.30 uur toen de camper weer was aangesloten op electriciteit en de hoogste tijd voor Cees om zijn middagslaapje te doen. Stef ging intussen even een rondje hardlopen en heeft ook een (vakantie)wasje gedraaid. Samen hadden we besloten om vanavond in het stadje uit eten te gaan. De afstand van vandaag was 244 km.

1. Sam & Marianne:
    Hey jongens,
    wat een superleuke berichten weer en wat fijn om te lezen dat alles zo voorspoedig gaat en dat jullie zo genieten. Ook goed om te lezen dat Cees zijn rustmomenten neemt. Met al dat eten en drinken zal het een hele klus worden voor Stef om mee te gaan doen aan de Games volgende week!!!! Geniet maar lekker en blijf on op de hoogte houden van jullie avonturen, we genieten er van. Heel veel liefs en dikke kus,
    Sam & Marianne
  2. Marijke van der Werff:
    Hallo jongens,

Wijnkenners!! Jullie gebruiken de taal van de echte kenner. Heerlijk.
    Het lijkt mij een prachtig land, mooie natuur en veel te zien (en te eten).
    Leuk dat jullie Brenda en de kleine ontmoet hebben.
    Stef moet inderdaad nog even goed trainen om mee te kunnen doen aan de Games. Voor mij is hij nu al de winnaar.
    Jullie leggen zo ongemerkt heel wat kilometertjes af, nou ja, ongemerkt!!
    Jammer dat de camper wat kleiner is, maar nu moet je alles wel meteen afwassen en opruimen, dat scheelt een hoop troep, alhoewel, Stef en troep, dat vloekt.
    Fijn dat het met Cees goed gaat, 's middags slapen en dan weer genieten.
    Jongens, heel veel plezier.
    Liefs van Marijke
  3. Elly en Baltus:
    Hoi Stef en Cees
    Wij reizen in gedachten met jullie mee ,en wat leuk beschrijven jullie alles .het genieten lees je er van af . Vind wel dat jullie aardige adstanden doen per dag .Maar lees ook dat het vol op genieten is onderweg dus de balans is prima. Wij blijven jullie volgen . Liefs en groetjes Elly en Baltus
  4. Rindert en Maarten:
    1 maart 2011
    Wel, wanneer ik al die verhalen lees krijg ik de indruk dat het daar prima bevalt. Lekker bourgondisch het land doortrekkend van de natuur te genieten. Een echte vakantie !
  5. Wim Zwart:
    1 maart 2011
    Dag jongens, vrije vogels. Dat zijn jullie nu echt. Wat leuk om zo's reisverslag te lezen, ik heb het gevoel heel dicht bij jullie te zijn. Lekker eten en drinken en genieten maar. Elke foto die je opstuurt sla ik in mijn computer op. Geweldig zijn ze. Ga maar lekker door zo. Vroeger ben ik zo met Lo 4 maanden in Europa onderweg geweest. Een belevenis was dat waar ik nog vaak aan denk. Dat krijgen jullie later ook. Wees hartelijk gegroet, met veel liefs van Wim Zwart.
  6. Rene:
    1 maart 2011
    Lekker zo'n glaasje wijn. Nou, daar zijn we op de camping ook niet vies van hoor!

Leuk!
    Groeten, Rene
  7. Tanja:
    Hello Boys,
    We hebben even moeten wachten maar worden dan wel weer verwend met al die verhalen. Ja die wegen in Nieuw-Zeeland is andere koek he !
    Je stuurmanskunst wordt op de proef gesteld. Leuk dat jullie Brenda, Dennis en de kids hebben verrast. Nou doe voorzichtig en blijf schrijven.

XXXXXX