Maandag 21 maart 2011, weer thuis

21 maart 2011 - Purmerend, Nederland

Maandag, 21 maart 2011

Gisterochtend 8.00 uur (Nieuw Zeeland tijd) verlieten wij ons hotel in Wellington (voor de goede orde dit  is Nederlandse tijd zaterdagavond 20.00 uur). Met de taxi waren we al supersnel op het vliegveld. Brenda , Dennis en de kids waren er om ons uit te zwaaien en daarna begon een lange reis terug naar Amsterdam. Van Wellington naar Auckland was snel met Air New Zealand en onze bagage kreeg er direct een sticker voor Amsterdam. In Auckland hadden we grote moeite met het inchecken. Van Air New Zealand hadden we de tickets gekregen met de stoelnummers voor Singapore Airlines. Helaas op beide vluchten geen raamplaatsen en wij dachten zelfs dat we een gangpad tussen ons in zouden hebben. Ons werd verteld dat wij bij het inchecken in Auckland wel om andere stoelen konden vragen. Hier volgde het ene na het andere misverstand en toen we bij het instappen uit de rij werden gehaald, omdat er iets niet goed zou zijn is Cees even over de rooie gegaan. Gelukkig kwam het toch nog goed en we kregen bij het opstijgen een glaasje bubbels om ons leed toch nog wat te verzachten.

Het laatste stuk van Singapore naar Amsterdam was erg lang, maar gelukkig konden we een groot stuk van de reis ook slapen, zodat we vanochtend om 6.30 uur toch nog een beetje uitgerust op Schiphol aankwamen.

Lieve lezers,

Onze vakantie zit er weer op en zoals jullie natuurlijk hebben gelezen hebben we de laatste week in Wellington doorgebracht. We kijken met veel plezier terug op 5 weken in Nieuw Zeeland, een bijzonder land met mooie natuur en veel vriendelijke mensen. Soms reden we door plaatsjes waar de tijd stil had gestaan, gezellig knus en heerlijk rustig.

Ook van de stad hebben we erg genoten, maar vooral van de uitgestrektheid en de mooie natuur van het land.

Zoals vermeld hebben wij bijna 3000 kilometer afgelegd en ondanks dat toch steeds gezorgd dat de reis voor Cees niet te vermoeiend was. Stef was snel gewend aan het links rijden en hield het verkeer goed in de gaten (vooral bij de zogenaamde  ‘one way bridges’). Op de steile bochtige wegen was om iedere bocht een ander uitzicht en we konden er niet genoeg van krijgen. Ook waren de campings iedere keer weer een verrassing en allemaal hadden ze hun bijzonderheden. Zo genoten we in Russell van een prachtig uitzicht op de haven en had een andere camping weer een uitgebreide BBQ-plaats die we konden gebruiken met tafels, stoelen en een afdak voor de regen.

Over het weer mogen we zeker niet klagen. Tijdens de camperreis slechts twee dagen regen en in Wellington af en toe een buitje voor het stof. We liepen er prima bij in korte broek en  poloshirt en dat is de hele reis ook zo gebleven. Langs deze weg ook nog een bedankje aan Brenda en Dennis, die ons veel van Wellington hebben laten zien en de perfecte gastvrouw c.q gastheer waren.  Ook willen we iedereen bedanken voor de reakties die we regelmatig hebben gekregen. Nu we het laatste bericht hebben geplaatst, sluiten we de reislog. We hopen zeker nog eens naar dit mooie land terug te gaan (alleen wel erg jammer dat het zover weg is)

1. JOBRA:
    Hello boy's,
    Tja aan alles komt een eind ook al is het nog zo heerlijk. Maar jullie kunnen je weer voorbereiden op een mooie en gezellige zomer op de camping.
    Ik zie er in iedergeval naar uit. Komend weekend alweer druk met de opbouw van de voortent en alle andere zaken. Zie jullie gauw.
    Groetjes
  2. Erna Hokke:
    Lieve Stef en Cees,
    Ik heb het reisverslag met erg veel plezier gelezen.
    Bedankt. Erna
  3. martin van Norden:
    Lieve Cees en Stef,
    Ik heb genoten van het verslag wat Cees heeft geschreven, en ik heb jullie reis elke dag gelezen. Zal het missen.
    Maar het is ook weer fijn dat jullie thuis zijn.
    groetjes Martin.
  4. Marijke van der Werff:
    WELKOM THUIS

Tot vrijdagavond.

Groetjes van Marijke
  5. Elly en Baltus:
    Lieve Stef en Cees

Welkom thuis en nu weer genieten van de dingen hier ,wens jullie een hele mooie lente en zomer toe .
    Lieve kus voor beide Elly en Baltus
  6. Rindert en Maarten:
    21 maart 2011
    Cees over de rooie? Zal ie de end in de bek gehad hebben. :-) . Maar lekker bijkomen.
    Welkom thuis.
  7. Ilona:
    22 maart 2011
    Welkom thuis jongens blij te horen dat jullie weer vaste voet hebben gevonden op nederlandse bodem. misschien tot het weekend
    dikke kus Ilona
  8. drie wilde meiden in de Algarve:
    22 maart 2011
    Helaas door een niet werkend internet lees ik vandaag ( de 22e) pas dit verslag. Maar ik had al gehoord van Bea dat jullie veilig thuis waren gekomen. Bedankt voor de mooie verhalen en hopelijk zien we elkaar in mei. Liefs Frank en Ria