What a wonderfull town

17 maart 2011 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Donderdag, 17 maart 2011

Gistermorgen rond 9.30 uur arriveerde Brenda en Dennis met de kids in Wellington.
We hadden voor Dennis zijn werk afgesproken en juist toen wij aan kwamen lopen zagen
we hun auto al. Dennis stapte uit en moest aan zijn werkdag beginnen en Brenda nam ons
mee naar de dierentuin. In de dierentuin houden ze enkele keren per dag presentaties
om de dieren dichter bij de mensen te brengen en de mensen dichter bij de dieren.
Zo zagen wij bij "animal training" een possum, een kakatoe en twee ratten en bij
"amazing animals" een otter en een roodstaart kakatoe die hun kunsten vertoonden.
De dierentuin heeft ook een eigen dierenziekenhuis en een operatie kan door het
publiek op de tv-schermen worden gevolgd. De rondleiding door het ziekenhuis was erg
interessant voor ons. Ook Brenda was hier nog niet eerder geweest. De enige dieren die
ze hier in de dierentuin niet zelf kunnen opereren zijn giraffen, omdat die niet door
de deur passen. Voor Shane was het geweldig met Stef en Cees naar de apen. De kiwi hebben
we helaas niet gezien
Pas tegen half vier 's middags zette Brenda ons voor ons hotel af. Shane was in de
auto in slaap gevallen en 's avonds kregen we een sms-je waarin stond dat hij erg moest
huilen toen hij bij thuiskomst ontdekte dat wij weg waren.
Omdat we 's middags al een patatje hadden gegeten hadden we vanavond niet veel trek en
eigenlijk was Cees te moe om uit eten te gaan. Bij de supermarkt hebben we lekkere belegde
broodjes gekocht en die in ons appartement opgegeten.
Vanmorgen is Stef eerst een groot stuk gaan hardlopen en na het ontbijt zijn we naar
het Wellington Museum gegaan. De toegang was net als bij alle andere musea gratis en we
hebben in het museum best nog leuke dingen gezien. Op de begane grond voorwerpen van 1900
tot en met 1999. Met in 1954 de eerste boekjes over sexuele voorlichting en in 1976 het
shirt van een medewerker in de eerste McDonalds in Nieuw Zeeland. Op de tweede verdieping
ging alles over de zeevaart en op de derde verdieping doken we in de geschiedenis van de
Maori. Toen zijn we even op een terrasje gaan zitten voor koffie/fris en hebben we een
wandelingetje door de stad gemaakt. In het kader van de outgames hebben we ook een gallerie
bezocht met foto's van 'Men in the nude'.
Bij de Ierse pubs werd het al gezellig druk en we zagen veel mensen in het groen gekleed.
Vandaag vieren ze St. Patricks day. Wat het precies is moeten we nog even opzoeken op het
internet, maar zeker is dat er veel bier wordt gedronken.
We hebben met Dennis afgesproken om na 16.00 uur samen een pilsje te pakken.

1. Tanja:
    17 maart 2011
    Hidiho,
    We staan gepakt en gezakt te wachten op de
    Taxi. Nog even een bakkie koffie en dan 22 uur vliegen.
    Dat is even doorbijten maar waar we terecht komen
    Maakt alles goed. Nou jullie nog fijne dagen in wellington doe
    Dennis , brenda en de kids de groeten. En we houden contact.
    Dikke knuffels xxxxxxx