Een gezellig weekend

Zaterdag, 26-02-2011

Het was bewolkt toen we opstonden, maar al snel kwam het zonnetje weer door. Even voorbj Hastings kwamen de eerste wijnvelden in het zicht. Heel uitgestrekt. Het viel ons op dat de druiven heel laag aan de grond groeiden en dat de mensen ze dus of hun knieeen moeten plukken of dat ze hiervoor liliputters inhuren (grapje). Het was weer veel klimmen en zakken en er zaten aardig wat steile bochten in de weg, maar al spoedig bereikten we Dannevirke, een stadje wat gebouwd was door de scandinavische emigranten.
Er stond op het VVV een afbeelding van een Viking en dat was geheel symbolisch, want de vikingen hebben het stadje Dannevirke in Denemarken gepundert en de Denen hebben in Nieuw Zeeland een nieuw stadje gebouwd en dat Dannevirke genoemd.

Na een kleine pauze en koffie met muffins bij Mc Donalds (waar het draadloze internet helaas niet werkte) hebben we gekeken hoe ver het nog zou zijn naar Lower Hutt.
We toetsten als bestemming de Top tien camping in Lower Hutt in en besloten om door te rijden.
Er zat nog een kleine verrassing van 17 km klimmen over een steile weg met veel bochten in de route, maar rond 15.00 uur waren we op de camping. Toen zijn we naar het Settlers museumpje geweest en hebben bij de 'Pak and Save' wat boodschappen gedaan. Bij de supermarkt kregen we een kortingsbon voor de benzinepomp en we maakten er gelijk maar gebruik van en hebben de camper weer vol met diesel getankt.
Na onze broodmaaltijd het adres van Brenda en Dennis op de Tom-Tom ingetoetst en dat was vanaf de camping slechts een kwartiertje rijden. Ze waren blij verrast toen wij op het raam tikten en we hebben nadat we hun huis en tuin hadden bezichtigd en de kleine mannen Shane en Ryan in bed lagen een heel gezellige avond gehad.

Zondag, 27-02-2011

Een beetje uitgeslapen (tot 8.45 uur) en toen douchen en ontbijten. Cees heeft Ook de eenden te eten gegeven.
Rond half elf kwamen Brenda en Dennis met de kids op visite voor een bakje koffie. Ze hadden heerlijke muffins meegenomen. Toen zijn is Stef en Dennis  met Shane op het springkussen gegaan en samen hebben ze ook de rest van de speeltuin verkend. De ochtend was snel voorbij en we spraken af om later in de middag samen wat te gaan drinken in Petone (een hele leuke wijk van Lower Hutt met vele restaurants en barretjes).
Cees deed even een dutje, want moest weer even bijtanken. (dit is een dagelijkse gewoonte, anders is het te vermoeiend.)
Rond half drie reden we naar Kelson en we konden het bijna zonder hulp van de Tom-Tom vinden. Toen Dennis zijn auto had omgebouwd konden Stef en Brenda via de achterklep instappen. In het midden Shane en Ryan.
Dennis als chauffeur en Cees vorstelijk voorin. In Lower Hutt was een soort braderie geweest met een Elvis-imitatie wedstrijd. Er waren nog een paar kraampjes en voor de kids een kleine kermis.
Brenda stuurde Dennis nog even langs de Pak en Save, dat is de supermarkt waar we zelf gisteren ook onze inkopen hebben gedaan, om een potje eten voor Ryan te kopen en toen gingen we in Petone naar een erg leuk steak-house "The Lonestar". Leuke bediening en super kind-vriendelijk.
Cees  had een lekkere biefstuk van 250 gram met een soort whiskeysaus en Stef en Dennis een grote portie gebakken kip(filet).
Alles kwam met gebakken aardappels en sla. Voor Brenda was er verse zalm en voor Shane een kindermenu.
Als klap op de vuurpijl ook nog een toetje genomen. Op aanraden van Dennis nam Cees de Kiwi-pavlova. Heerlijke soesjes met slagroom, kiwi, vanilleijs en nog meer slagroom. (stef heeft er ook van mee gegeten )
Met dikke buiken weer allemaal in de auto en bij Brenda en Dennis nog een kopje koffie gedronken.
Nog even wat foto's laten zien die we gemaakt hadden en de rest van de route doorgenomen en toen was het weer tijd om de camper op te zoeken.
Een superdag met op het einde nog een reistip van Dennis. Morgen lekker wat wijngaarden bezoeken en rijden tot Masterton. Het was super om even bij Dennis en Brenda aan te wippen zonder dat ze het wisten. En dan zien we ze over 2 weken weer als wij in Wellington zijn.

1. drie wilde meiden in de Algarve:
    1 maart 2011
    Met de aankomende games in aantocht zal Stef zijn buikje in de gaten moeten gaan houden(grapje...nou ja, grapje?!)In ieder geval, heerlijk om jullie enthousiaste verhalen te lezen. wij reizen op deze manier ook mee hoor.
    Liefs Frank en Ria
  2. Rene:
    1 maart 2011
    Jullie berichtje heb ik aan Bea en Ineke door gestuurd per telefoon en per post. Wat een belevenissen en gezelig met dat jonge gezin. Zo maak je weer vriednschappen. Goetjes, Rene
  3. Brenda, Dennis, Shane & Ryan:
    3 maart 2011
    We vonden het een super verrassing! Wat een heerlijk weekend was het, nu aftellen tot jullie er weer zijn. Shane heeft maandag tussen de middag wel 3 (!) uur geslapen en als ik hem vroeg wie er waren zei hij gelijk: Stef, Cees. Als ik hem vroeg wat we gedaan hadden dan zei hij: clown, bal.
    Geniet nog van jullie reis en tot snel
    xxxxxxxxxxx