Tongariro National Park, Ohakune

2 maart 2011 - Ohakune, Nieuw-Zeeland

Woensdag, 2 maart 2011

Om 8.00 uur wakker, maar buiten waait het flink en regent het. Eerst maar even douchen en ontbijten.
Het weer klaarde weer een beetje op met een heel zwak zonnetje. We besloten toch maar naar het
National Park te rijden al was het alleen maar voor een kop koffie in het Chateau. Van de camping
naar het Chateau (dit is een zeer luxe hotel) was het toch nog meer dan 45 km rijden. Toen we er aankwamen was het bijna droog en met onze vesten en regenjacks aan gingen we het VVV binnen voor informatie.
Vanwege de harde wind was de stoeltjeslift gesloten en konden we het skigebied niet bekijken. We
vonden wel een wandeling van twee uur naar de Taranaki waterval en weer terug. Met een beker koffie in de hand gingen we op weg. Prachtig zoals de hei hier in bloei stond en een schitterend aangelegd wandelpad met veel trappen. We liepen goed door en na een stevige klim stonden we bij de waterval. En toen begon het weer te regenen en stak een dichte mist zijn kop op. We liepen een stuk met een schoolklas mee en toen die stil stonden, konden we er voorbij. We liepen samen verder door de regen en probeerden toch nog wat van het landschap om ons heen te genieten. Dat was soms wel erg moeilijk vanwege de mist. Cees riep: "ik zie geen flikker" en toen was het antwoord van Stef: Joehoe hier ben ik"  (even lachen mensen). Toen we een uurtje later weer bij de camper kwamen moesten we eerst droge kleren aantrekken en zijn toen bij het chateau naar binnen gegaan voor de welverdiende kop koffie. Stef had zich verheugd op een stuk warm appelgebak, maar helaas moesten we het met een blackberry-muffin doen. Het smaakte ons ondanks de kleine teleurstelling erg lekker. Weer terug met de camper en nog steeds regen en mist.
Omdat het inmiddels toch 14.30 uur was geworden deed Cees eerst maar weer even zijn slaapje. Stef  ging in de regen naar het postkantoor, zonder paraplu of rubber laarzen, en heeft meteen weer een paar boodschappen gedaan. Stef heeft in de camper het eten gekookt en de rest van de middag en avond hebben we in de camper doorgebracht. Hopelijk dat we morgen de zon weer zien. Bij elkaar vandaag 101 km afgelegd.

1. Wim:
    2 maart 2011
    Jammer van de regen, maar de plaatjes roepen herinneringen op aan mijn wandelreis door Nieuw Zeeland. Ik zou de Tongariro-crossing gaan doen. Maar wat een regen. Uit de tent gevlucht naar een huisje, overstromingen, en de wandeling over de toppen werd verboden. Niets gezien dus, maar verder wel net als jullie genoten van het prachtige NieuwZeeland. Mooie reis nog!
  2. Natasja:
    Hallo Stef en Cees,

Wat zien jullie veel op deze reis! En als je de foto's ziet geloof je meteen dat het een schitterend land is. Jammer dat het zo regende. Ik hoop dat jullie vandaag wat beter weer hebben. In Nederland is het nog best koud (2 graden vanochtend) dus geniet maar fijn van jullie vakantie. En we blijven jullie volgen!

Groetjes van Natasja
  3. Netty:
    2 maart 2011
    Stoer hoor! Echte Hollanders kunnen een beetje regen natuurlijk wel hebben. Net of je weer thuis bent. Hoewel; hier begint het net een beetje op te klaren. Eindelijk een (heiig) zonnetje na een hele week grijze luchten. Vandaag gaan we stemmen voor de Provinciale Staten. May we have your votes please??

Heee Cees heb je stiekem al een leuk kadootje voor Stef z'n verjaardag gekocht? Moeilijk verstoppen zeker in zo'n kleine camper. Keep us on the height :)
    En blijf genieten (vooral van al die zoete koekjes en gebakjes bij de koffie).
    Dikke zoen.
  4. Elly en Baltus:
    Hoi Stef en Cees
    Ja over het weer gaan wij het niet hebben ,als je het groen wilt hebben hoort er hemel water bij af en toe . En het doet de natuur goed ,morgen is alles weer anders. Ik heb jullie side doorgegeven aan Mieke uit Amsterdam die wilde zo graag weten hoe het met jullie gaat .Als het goed is gaat ze dus mee lezen .Goede reis ,kijk goed uit en geniet kus kus Elly en Baltus
  5. Mieke:
    Hoi Stef en Cees,
    Ik heb genoten van de foto's en reisverslagen geweldig wat jullie allemaal beleven, ik heb van
    Elly jullie side gekregen.
    Nog heel veel plezier en geniet er samen van,
    lieve groeten Mieke uit Amsterdam.