25 februari 2011

1 maart 2011 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vrijdag, 25 februari 2011

Wij zijn vandaag van Taupo naar Napier gereden. Een art-deco stadje, dat na een grote aardbeving weer geheel is herbouwd in de steil 1920-1930.

Aan de kust staat een standbeeld dat erg lijkt op de zeemeermin in Kopenhagen. Lekker winkeltjes gekeken, een beetje shoppen en op een terras eindelijk een lekker koud biertje.
Bij het VVV hebben we informatie gevraagd voor de route van morgen naar Wellington. We kregen het adres van een camping in Dannevirke. De afstand vandaag was 146 km.

Nieuw Zeeland
Onze indruk van dit land tot nu toe is super. Alles is groen en door het landschap te
rijden is bijzonder mooi. Het landschap wisselt voortdurend van bergen tot vlakke
weilanden, bossen, meren en de zee. Je raakt niet uitgekeken en het is soms net een film
die voor je neus wordt afgespeeld.

Het weer
Toen we in Auckland aan kwamen hadden we drie dagen een strak blauwe lucht met veel zon.
Nu beginnen de dagen vaak wat bewolkt, maar tegen de tijd dat wij in de middag op de
camping komen is de zon er weer. Temperatuur ligt rond de 20 graden dus wij dragen nog
steeds een korte broek en een T-shirt. 's nachts af en toe een regenbui.

Camper
In plaats van de 4-beds camper moeten we het nu met een 2-beds camper doen. De camper
is 7.10m lang, 2.70m breed en 1.87m hoog. Het is een automaat en hij rijd op diesel.
Hij heeft een airco, een koelkast, een magnetron en een DVD-speler.
Het enige nadeel is nu dat we steeds opnieuw ons bed moeten opmaken
en dat de inboedel precies op twee personen is afgesteld. Er zijn 2 borden, 2 koffiebekers,
2 vorken, etc. Je moet daarom steeds alles afwassen, omdat je het daarna weer nodig hebt.
Het rijden met de automaat in dit landschap bevalt prima en is erg ontspannen. Wij kunnen
het iedereen aanraden. Het links rijden was even wennen, maar valt erg mee. Na 2 dagen
weet je al niet beter meer. De wegen zijn soms er smal en erg lang. Veel klimmen en weer
naar beneden zakken.

Berichten op reislogger
We vinden jullie het erg leuk bericht van jullie te krijgen. Hartelijk bedankt voor jullie
reacties en we hopen dat jullie ze blijven sturen.

1. daan en willy:
    hoi Stef en Kees,

Wat maken jullie een fantastische reis, heel leuk om alles te volgen, in gedachten ga ik op jullie schouder met jullie mee. Ondertussen hebben wij er een kleindochter bij, echt een prinsesje, ze heet Silke. Wens jullie nog veel rijplezier en zie uit naar jullie berichten, liefs Daan en Willy
  2. Linda en Rob:
    Dag Stef en Cees,
    We volgen jullie helemaal,leuk al die reisjes, genieten jullie ervan en pas goed op elkaar.
    Kus, Linda en Rob
  3. Rene:
    1 maart 2011
    Nou Stef dat is een leuke papa die naast je aan de tafel zit. Maar wat een leuke vakantie maken jullie. Alles wat jullie te zien krijgen en het weer is ook zo geweldig. Ons zijn er weer een paar
    winterse dagen toegezegd. Maar wel veel zon.
    Groeten, Rene