22 februari 2011

24 februari 2011 - Matata, Nieuw-Zeeland

Dinsdag 22-02-2011

De wekker gezet op 7.00 uur en na het ontbijt al om 8.00 uur gaan rijden. Onze eerste stop was in Waihi en we deden ons hier tegoed aan koffie met gebak. Even door het stadje gelopen dat nog    11 kilometer van Waihi Beach was.
Door onze toeristenradio klonk leuke muziek en via Katikati reden we door naar Te Puka.

In Te Puka zijn we gestopt om een Kiwiplantage te bezichtigen. We reden in een kiwikarretje over het terrein en de gids vertelde alles over het groeiproces van de kiwi. Ook stond er een mooi standbeeld van een Kiwivogel.
Het uitstekende klimaat in de Bay of Plenty zorgt ervoor dat er twee keer per jaar geoogst kan worden.
Na de tour hebben we hier ook gelunched. Cees zijn bestelling werd twee keer gebracht en Stef kreeg bij zijn kipsandwich een heel groot bord met patat.
Hierna zijn we doorgereden naar het plaatsje Matata en hebben bij de plaatselijke supermarkt de weg naar de ´Bay of Plenty Sunclub´gevraagd. We reden de naturistencamping voorbij en  moesten een stuk doorrijden voor we konden draaien.  Aangekomen bleek het het het op slot en dus hebben we maar even de telefoon gepakt. Een aardige dame kwam voor ons alles opdoen en vroeg of we het erg vonden dat we de enige gasten waren en hier dus helemaal alleen waren. We kregen de sleutels van de TV-kamer, de keuken, de toiletten en de douche en uitleg over het gebruik van de Hot Tub. We hebben lekker in de zon gelegen en een klein wandelingetje omhoog gemaakt langs de bramenstruiken. Daarna de hot tub aangezet en er een poosje zitten weken.
Toen heeft Stef in de keuken lekkere rijst met kip gekookt. Op de televisie zagen we verschrikkelijke beelden over een aardbeving in Christchurch vanmiddag.

1. Tanja:
    24 februari 2011
    Ook nog kiwi's meegenomen?
    Das genieten he in de hot tub.
    Nou helemaal alleen op de camping.......lekker rustig.
    Zo te lezen genieten jullie.
    XXXXX
  2. Rene:
    24 februari 2011
    Naturistencamping en Hot Tub en lekker in de zon liggen. Dat is lekker verwennen en dan nog lekkere rijst met kip. Man wat een leven!
  3. Marjan:
    26 februari 2011
    Hoi Stef en Cees,
    Onder het hardlopen vanmorgen aan jullie gedacht en nu dit bericht gelezen. Ik vind het leuk om zo iets van jullie te horen. Geniet! Gr. jan en mar.
  4. Marion:
    28 februari 2011
    Hallo Stef en Cees,

Ben eindelijk ook aangemeld en ga jullie volgen hoor!
    Het ziet er allemaal goed uit zeg! Genieten maar!!
    Groeten van Marion (bieb)