Taupo

24 februari 2011 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Donderdag, 24-02-2011

Heerlijk uitgeslapen en om 8.00 uur opgestaan. Na het douchen,ontbijten en de afwas zijn
we op weg gegaan naar Taupo.
De Tom-Tom en de toeristenradio hadden we allebei weer ingeschakeld. Het was weer een mooie route en rond 11.00 uur werden we gewezen op de Huka Falls. We volgden de borden en kwamen uit bij een stuwdam.

Er stond een busje waar je kaartjes kon kopen voor een rondvaart van 1,5 uur naar de Huka Falls.
We besloten dit te doen, maar eerst konnden we om 12.0o uur de opening van de dam aanschouwen.
Het was een wandeling van ongeveer 5 minuten naar het uitzichtpunt.

Toen de dam open ging was het erg mooi om te zien hoe het water met volle kracht de rivier vulde en als een waterval naar beneden rolde.
Hierna was het tijd voor de rondvaart. Een rustig tochtje op de 'maid of the falls. We zagen vele
vogels, eenden, zwarte zwanen en een paar regenboogforellen. Voor we de Huka Falls bereikten, passeerden we eerst nog een hele nieuwe brug die deel uitmaakte van de nieuwe State Highway SH1 (hier gaan wij morgen ook rijden).

De waterval was werkelijk spectaculair en onze kapitein vaarde wel drie rondjes, zodat
wij weer mooie foto's konden maken.
Hierna was het tijd voor de terugtocht.
In de camper hebben we de lunch gemaakt. Heerlijke broodjes met knakworst.
Toen gingen we verder en in Taupo (centrum) hebben we bij de I-sites (het VVV) de weg gevraagd naar het DeBrett Spa Resort, een familiecamping met heerlijke warmwater (zwem)baden. Om 16.00 uur zaten we in ons 'private' bath met water van 38 graden.
Na het avondeten en de afwas zijn we in een bad van 39 graden geweest, dat was wel erg warm.
Van het bad waren we lekker rozig geworden, dus de weblog bijwerken en dan lekker slapen.
We hebben ons reisplan een beetje gewijzigd en gaan morgen iets verder naar het zuiden om een stukje van de wijnroute te rijden, die in Napiers begint. Vandaag hebben we 91 km afgelegd.

1. JOBRA:
    Hallo boys,
    Krijg ik toch vandaag in 1x achter elkaar vier dagen updates gemeld.... weet van het tijdsverschil maar toch.... ;-)
    Vast trage servers. Heel leuk om dit zo bij te kunnen houden. Zo te lezen genieten jullie er weer voor de volle 100% van en misschien wel iets meer. Leuk dat er ook steeds foto's van Cees bij staan, maakt het voor ons lezers nog interessanter. Ben benieuwd naar de volgende update.
    Groetjes,
    XXX
  2. Edwin & Arno:
    Hoi Boy's
    Gelukkig dat jullie aan een ander gedeelte van Nw zeeland zitten en dat jullie erg genieten. De foto's en de verhalen zijn erg leuk , zo blijven we als thuisfront goed op de hoogte.BLIJF GENIETEN tot volgende X
    groetjes Edwin & Arno
  3. Johan en Trudie:
    Hoi boys,
    gister op het nieuws dat er een aardbeving is geweest in Nieuw Zeeland. Direct een stuip van de schrik, maar gelukkig zitten jullie niet in de buurt!!!!!!!!!
    We genieten van het reisverslag en de foto`s zijn prachtig.
    Zo te zien genieten jullie volop.
    Een dikke `blog`knuffel en tot horens.
    Johan en Trudie
  4. Sam & Marianne:
    Hoi vriendjes,
    Ben blij om te lezen dat het allemaal naar wens gaat. Wat leuk al die verslagen, geniet er echt van. Kreeg er vandaag 4 tegelijk binnen, maar was er erg blij mee. Zeker na de berichten en de beelden over de aardbeving was ik toch wel ongerust, maar gelukkig zitten jullie er een heel eind vandaan. Geniet maar lekker. Hoe gaat het met Cees? Geen klachten zo te lezen? Veel liefs en dikke kus, Sam & Marianne
  5. gerie:
    24 februari 2011
    Het is weer prachtig met jullie, wat fijn dat jullie
    het zo leuk hebben van de week zegt Wim jou collega zit toch in Nieuw Zeeland met die aardbeving maar gelukkig
    is alles goed met jullie wat een heerlijke reis
    een knuffel van Gerie
  6. Rene:
    24 februari 2011
    Gisteren en stukje cultuur en intukwekkende natuur en vandaag weer die mooie natuur. Er komt veel op jullie af. Boeiend.
    Groeten, Rene XXXX
  7. Wim Zwart:
    25 februari 2011
    Hallo jongens, 4 mails op één dag is wel wat veel. Maar interessant is het wel. Geniet er maar van hoor, ik zou graag even om een hoekje willen kijken hoe jullie het maken. Maar dat hoekje is wel erg ver van mijn bed. Veel liefs Wim.