na regen, weer een beetje zonneschijn

5 maart 2011 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Zaterdag, 5 maart 2011

De hele avond en nacht was het blijven regenen, maar toen we gingen rijden klaarde
het gelukkig wat op en ook de harde wind was gaan liggen.
Na het ontbijt direkt vertrokken voor onze rit naar Whangarei (North Island).
Na opnieuw een weg met heel veel bochten hoog door de bergen, kwamen op de
SH 1 (de snelweg naar Auckland) en deze zou ons helemaal naar onze bestemming brengen
over een rit van 247 km. De rit verliep voorspoedig met af en toe een klein regenbuitje.
Toen we Auckland voorbij waren, kwamen we ook op een stukje tolweg. Bij de benzinepomp
(een grote BP) konden via de automaat ons kaartje kopen. Onderweg nog even gestopt om
bij de Italian Bakery een vers brood te kopen en toen verder door naar Waiha.
In Waiha moesten we echt stoppen om het museum te bekijken. Het ging over een
schotse dominee (Mc Leod) die in 1856 met zijn gezin en daarna 900 volgelingen per schip
vanuit Schotland, via Canada (Nova Scotia) en Australie (Adelaide), naar Nieuw Zeeland
waren gekomen. Heel toevallig dat wij in Canada zijn huis ook hebben bezocht en hem nu
naar Nieuw Zeeland zijn gevolgd. Hij was de stichter van het stadje Waiha en ligt hier
ook begraven. Volgens schotse traditie worden hier elk jaar Highland-games gehouden.
Bij de plaatselijke supermarkt hebben we ook maar direkt wat boodschappen gedaan en
daarna reden we door naar de camping. We kregen eerst plek nummer 40, maar Stef vond
de plek met nummer 20 mooier en toen zijn we verhuisd. Terwijl Cees even het stukje
voor de reislog ging schrijven is Stef gaan hardlopen.
We hebben voor 2 nachten geboekt, zodat we morgen een rustdag kunnen houden.
Het stadje is op 2 km afstand.

1. Marijke van der Werff:
    Hallo jongens,

Wat een prachtige reis. Echt de moeite waard.
    Lavendelvelden, heerlijk borrelen, bijna onbegaanbare wegen. Werkelijk een droomreis.
    Het lijkt mij een prachtig, indrukwekkend gezicht al die glimwormpjes.
    Jullie hebben al vele kilometertjes gemaakt.
    Jammer van de toch wel vele regen, maar tja, een mens kan niet alles hebben.
    Gelukkig neemt Cees zijn rust, zodat hij volop van de reis kan genieten.

Heel veel plezier verder en
    liefs van Marijke
  2. Marjan:
    Hoi Stef en Cees,
    Vanuit Holland de hartelijke gelukwensen voor Stef zijn verjaardag. Ik reis een klein beetje met jullie mee door alle beschrijvingen!
    Groeten Marjan.
  3. Ilona:
    5 maart 2011
    Vandaag ontving ik jullie link en ben meteen aan het lezen gegaan.
    Maar eerst voor Stef happy birthday to you.
    Wat leuk om jullie verslag te lezen en zo lekker herkenbaar. Bij veel plaatsen en plekken ben ik ook geweest wat heerlijk en wat een heerlijk land is het toch. Stef moet wel een beetje oppassen net steeds zijn buik rondeten want hard lopen met buik is niets gedaan. Leuk dat ik jullie nu verder kan bolgen en tot schrijfs. dikke kus van mij voor jullie allebei. en een speciaal voor Stef (alleen vandaag)Ilona
  4. Tanja:
    Hallo Jarige Job,
    Ik heb net gebeld maar waarschijnlijk liggen jullie al onder de wol.
    Nou van harte gefeliciteerd het is hier nu 5 maart half 1. Dus bij jullie al 6 maart.
    Nou maak er een fijne dag van en laat je verwennen.
    Leuk dat verhaal over de Mcclouds, wij zitten hier de serie mcclouds doughters te kijken. Jammer van de regen maar dat is niet anders, de temperatuur is goed want ik zie jullie in korte broeken lopen.
    Ook van Moe van harte gefeliciteerd en doe voorzichtig.
    Kusjes uit Holland.
  5. coby & david:
    Hoi Stef
    Van harte met je verjaardag.
    Nog heel veel jaren!!!
    groetjes DAVID EN COBY
  6. paula:
    H0era hoera
    Van Harte Gefeliciteert
    Wie Stef
    Een fyne dag ,maak het gezellig neem
    samen lekkere Gezondheids Borrel
    vele kkkkkusjes voor jullie hoi Paula
  7. Wim Zwart:
    5 maart 2011
    Wat leuk toch iedere keer weer wat van jullie te ontvangen. Ik leef helemaal mee, het is net of je dichterbij komt, terwijl het toch aan de andere kant van de wereld ligt.Ik las in de brieven dat Stef jarig is geweest. Ik wist het niet maar alsnog proficiat. Ik merk ook aan de reacties dat iedereen het erg leuk vindt om zo het contact te onderhouden. Veel plezier nog verder, maar doe in 's hemelsnaam voorzichtig met autorijden. Vooral met slecht weer. Maar zo verstandig zijn jullie wel. Groeten met een dikke knuffel van Wim Zwart.
  8. Dionne:
    Hi lieve Stef,

gefeliciteerd, jongen!!(of moet ik zeggen Ouwe!!;-) Geweldig te lezen wat jullie allemaal tegenkomen, bekijken en meemaken. Zo te lezen genieten jullie er volop van. Veel plezier nog en fijne ritjes verder, ook een dikke knuffel aan Cees natuurlijk!!

Liefs,
    Dionne
  9. Dymphna:
    Hallo lieve mannen,
    In de gloria hieperdepieperdepiep HOERA!!! Stef van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wie wil er nou niet z'n verjaardag in New Zeeland vieren? Ook wij genieten van jullie avonturen en nemen er een heerlijke borrel op. Dikke kussen voor jullie.
    Liefs,
    Dymphna en Mieke
  10. Rindert en Maarten:
    5 maart 2011
    Hoi. We hebben een lekker flesje gekocht en proosten in gedachten met jullie op weer een nieuw jaar! Gefeliciteerd en geniet van elkaar. X uit een fris maar o zo mooi Fryslân.
  11. Mieke:
    5 maart 2011
    Geweldig wat jullie allemaal beleven, het is heerlijk om te lezen net of je er bij bent.
    Ik heb begrepen dat Stef jarig is hierbij een dikke kus en van harte gefeliciteerd kijk weer uit naar de nieuwe belevenissen dikke knuffel Mieke.
  12. richard en annet:
    5 maart 2011
    Stef via deze weg willen wij je feliciteren met je verjaardag we kommen deze keer niet op de koffie doe doen we wel als jullie weer in het land zijn groetjes aan cees

Groejes van Annet en Richard xxxxxx
  13. martin van Norden:
    6 maart 2011
    Lieve Stef van Harte gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne vakantie samen met je schat, Cees. Veel plezier samen .
    kus Martin