6 maart, we noemen het een rustdag

6 maart 2011 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Zondag, 6 maart 2011

Na een regenachtige nacht klaarde het tijdens het ontbijt weer op en probeerde het
zonnetje er door te komen. We kregen de eerste telefoontjes, want Stef is vandaag weer
een jaartje ouder geworden. Ook waren er leuke sms-jes gekomen om de jarige te feliciteren.
We zijn 2 km naar het Town Basin gewandeld en bij de haven zagen we de lopers en renners
van de Beach Basin run/walk over de finish komen.
Ook de receptioniste van de camping was een van de vele deelnemers en er waren deelnemers
die een kinderwagen voor zich uit duwden.
Bij een leuke souvenirshop heeft Stef zijn verjaardagskadootje uitgezocht. Een jade
hangertje met een Maori-teken dat geluk moet brengen.
Toen hebben we een lekker bakje koffie genomen en na een bezoek aan Clapham's klokkenmuseum zijn we het stadje gaan verkennen. We kwamen bij het Brauhaus Frings en hebben een heerlijke
pint genomen om op Stef zijn verjaardag te proosten. Daarna was het tijd voor een
cheeseburger bij de McDonalds en moesten we even langs de geldautomaat. We vonden ook
een 2e hands boekenwinkel en konden daar een paar nederlandse pocketromans kopen.
Daarna kwamen we langs een leuke Engelse pub waar je ook kon dineren en we wilden wel een
tafeltje reserven, maar helaas vertelde de eigenaar dat de keuken wegens verbouwing om
16.00 uur gesloten zou zijn. Toen zagen we een hele grote vleeshal waar we vlees voor
op de BBQ konden kopen en besloten om vanavond op de camping te BBQ-en met lamskoteletten
en beef-ribs. Weer op de camping terug was het tijd voor een middagdutje en Stef zat lekker
buiten met een boek.
Om 15.30 uur gingen we op pad voor een wandeling. We liepen door het bos omhoog via het
Drummond Track. Heel veel klimmen en een record aantal aan trappen, wat voor Cees een zeer
grote inspanning was, maar het uitzicht was de moeite waard. We zijn langs de weg naar beneden afgedaald wat nog een stevige wandeling was van een ruim uur. Rond 18.00 uur waren we weer op de camping terug en hebben toen een wit wijntje genomen en het vlees op de BBQ gelegd. Heerlijk gesmuld en na de afwas in de camper de laptop gepakt om de foto's erop te zetten en een nieuw stukje op de reislogger te plaatsen. We hebben ontdekt dat we op de Top 10 campings via Wifi
24-uur kunnen internetten voor ongeveer Eur 6,50 en zo kunnen we elke keer snel onze mail
checken. Bedankt voor al jullie felicitaties aan Stef.

Voor morgen staat de toeristische route naar Rusell gepland en dinsdag hebben
we een halve dag excursie geboekt om per boot te Bay of Islands te verkennen en daar
dolfijnen te zien zwemmen. De weersvoorspelling voor de komende dagen is zonnig.

1. Wim Zwart:
    6 maart 2011
    Dag Globetrotters, dat is weer genieten zag ik. Van al de foto's maak ik collages, die zien jullie dan wel als je weer terug bent. Dat duurt echter nog wel even.Hartelijke groet Wim.
  2. JOBRA:
    Hello boy's,
    Vol spanning wacht ik elke keer weer op de update. Heel fijn dat julie er (ondanks een regenbuitje) zo van genieten. Ben gister op de verjaardag van Ducky geweest. Ook namens hen gefeliciteerd Stef. Jeannette zal jullie ook gaan volgen. Heb haar de link gegeven. Blijf vooral genieten en tot de volgende update.
    xxx
  3. sylvia & gabriella:
    Hoi Jongens,

Stefje, allereerst gefeliciteerd met je verjaardag.
    Je viert het op een mooie plek.
    Het blijft er allemaal mooi uitzien.
    Gelukkig kunnen jullie je overdag goed vermaken en regent het tot nu toe voornamelijk 'savonds en 'snachts.
    Ga nog lekker door en we wachten weer in spanning op het nieuwste verslag
    knuffels en kus van ons
  4. Sam & Marianne:
    Hey mannen,
    Op de eerste plaats Stef gefeliciteerd met je verjaardag. Ik had gisteren al een reactie geplaatst maar om de een of andere onverklaarbare reden staat die er niet op(????). Toch blond waarschijnlijk! Wat heerlijk om te zien en te lezen dat jullie zo genieten. We zullen een borrel nemen op Stef en hopen voor jullie op nog vele jaren samen in liefde, geluk maar vooral gezondheid.
    Liefs,
    Sam & Marianne
  5. drie wilde meiden in de Algarve:
    6 maart 2011
    Hé bofkonten. Je verjaardag vieren in zo'n mooi land. Iedere keer weer genieten we van jullie verhalen. Van harte dus. Geniet er samen van en wij nemen hier wel een neut( nou ja,1? we zullen er een paar meer doen) op je verjaardag Stef. Frank en Ria
  6. ron holdorp:
    6 maart 2011
    Hallo boys, Stef natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag. Voor morgen, maak het dol fijn.
  7. Johan en Trudie:
    Hoi boys,
    Wat een belevenis zeg! Jarig in dit prachtige land. Stef, van harte gefeliciteerd en Cees natuurlijk ook.
    Wij nemen er een Spaans wijntje op.Knuffel hou je tegoed.
    Het is fijn jullie berichten te lezen. Op de foto's zien we jullie genieten, en wat een schrijverstalent!
    Groeten van Johan en Trudie
  8. Rene:
    6 maart 2011
    hey mannen. in de eerste plaats Stef gefeliciteerd met je verjaardag. vandaag 6 maart had het Vrije Vogel koor een repetitie ochtend. om 11 uur hebben eerst koffie gedronken en toen met volle borst gezongen. daarna hebben Wim, Truus en Ron en mijn persoontje bij Bea gegeten en een borrel of twee gedronken. het was gezellig. groeten van Rene
  9. Ilona:
    9 maart 2011
    Ik had graag bij jullie geweest om Stef zijn verjaardag te vieren maar helaas. Aan de andere kant wat in het vat zit verzuurt niet. Wat geniet ik van jullie reisverslag. dikke kus van mij
    groet Ilona