Einde van de camperreis

11 maart 2011 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Woensdag, 9 maart 2011

Een heerlijke zonnige dag en na het ontbijt namen we afscheid van de camping. Zoals
vermeld was het slechts 700 meter rijden naar het museum. Het Kauri-museum was werkelijk
de moeite waard. Het zijn megabomen en er was een bloeiende houtindustrie. Een
boomstam werd door een kar met 14 ossen getrokken. Van de hars (Kuari-gum) werden mooie
kunstwerken gepolijst. Er stond werkelijk een kapitaal aan antieke meubelen en we
kregen een idee hoe de engelse immigranten hadden geleefd. Het beste kon je maar een
"boarding house"beginnen om de arbeiders onderdak te bieden. Het ware de nieuwe rijken
die hier hun onderkomen vonden, al moesten ze natuurlijk wel heel hard werken.
We reden verder en stopten onderweg nog even bij een schapenfarm. Hier hebben we
iets te eten besteld en in de souvernirwinkel rondgekeken. De show zou om 14.00 uur
beginnen, maar daar wilden we niet op wachten. We hadden ingetoetst dat de tolweg vermeden
moest worden en gingen vervolgens over een mooie route naar Waitakere-Oratio. Toen moesten
we echt zoeken naar de naturistencamping, die verstopt was achter een klein doodlopend
weggetje. We werden er hartelijk welkom geheten en waren de enige gasten. Het zwembad.
de keuken en het grote clubhuis helemaal voor ons alleen. Stef bakte in de keuken
een paar uitsmijters met ham en kaas en voor de TV nuttigden we ons avondmaal. De
rit van vandaag was 163 km.

Vrijdag, 11 maart 2011

Gisteren (donderdag) hebben wij ons geestelijk voorbereid op het terugbrengen van de camper.
Helaas zat de camperrondreis van 21 dagen er al weer op. De tijd is omgevlogen.
Toen we 's morgens opstonden was er een lekker zonnetje.
Daarna dreigde er even een paar dikke wolken, maar na de lunch was de zon er gelukkig weer.
Toen Stef de koffers weer had gepakt en alle kastjes (inclusief de koelkast) leeg waren,
konden we samen heerlijk van de zon genieten. We hadden het hele terrein voor ons alleen.
Deze (naturisten)camping had in totaal maar 7 plaatsen en er komen erg weinig toeristen.
In de middag kwam er nog even een nederlands echtpaar om een duik in het zwembad te nemen.
Vanochtend stond de wekker op 7.30 uur en na het douchen en een kop thee verlieten we
de camping. Op deze vrijdagmorgen was het verkeer wat drukker, maar met hulp van de
Tom Tom waren we al snel op de plek van bestemming voor het inleveren van de camper.
We moesten nog even zorgen voor een volle tank. Na de check of we alles ook weer retour
gaven zoals we het hadden gekregen, moesten nog heel even wachten op ons vervoer naar
het vliegveld. Met de rondreis hebben we in totaal 2964 kilometer afgelegd.
Op het vliegveld in Auckland konden we snel inchecken en hadden nadat we de koffers op
de band hadden gezet nog tijd voor een kop koffie en een broodje.
In het vliegtuig naar Wellington kregen we een kop koffie en een zakje bbq-chips
(kroepoekjes) en voor we er erg in hadden was het al weer tijd om te landen. (45 minuten).
Toen we uit het vliegtuig kwamen werden we welkom geheten door Brenda met Shane en Ryan.
Ze liepen met ons mee naar de baggageband en bij de taxi naar ons hotel namen we alweer
afscheid. We zullen ze komende week nog een paar keer ontmoeten als alles volgens plan
gaat. Per taxi kwamen we aan in The Quest Wellington op Hunter Street. We hebben een
zeer mooi studio appartementje op de 7e verdieping compleet met keuken met afwasmachine
en in de badkamer een wasmachine en een wasdroger.

1. Ilona:
    11 maart 2011
    Heerlijk weer even wat te lezen van jullie. In gedachten bij jullie en Tjeerd (vriend van mij)omdat er in NL veel bericht is over de tsunami in Japan en die lijkt ook jullie kant op te gaan. Net bericht dsat hij waarschijnlijk bij Australie afneemt. Hij is nu in Hawai.
    Stef volgens mij ga jij deze week hardlopen en wil ik je veel sportief geluk wensen. Nog een mooi weekje en to gauw dikke kus van mij
  2. Rene:
    11 maart 2011
    Ja, aan alles komt een einde ook zo'n mooie reis. Ik neem voorlopig afscheid van jullie. Mijn nieuwe pc heeft problemen. Hij gaat terug naar Acer. Wanneer er een nieuwe komt weet ik niet. Afwachten!
    Nog een mooie week toegewenst en een goeie terug reis. Tot ziens en groeten,Rene
  3. Erna Hokke:
    11 maart 2011
    Met plezier het reisverslag gevolgd. Ik denk dat jullie op een geslaagde vakantie kunnen terugkijken. Het leek of ik er zelf bij was. Behalve dan de nudistencamping. Wat moet ik daar met mijn ouwe lijf.
    Graag tot het volgende verslag!!!! Liefs, Erna
  4. Tanja:
    11 maart 2011
    Ja, aan al het goede komt een eind maar gelukkig nog een kleine week te gaan in Wellington. Leuke t-shirts, ja het moet wel beschaafd blijven op de foto. ;) ;)
    Leuke foto van Cees, Brenda en de kids.
    Veel succes bij het hardlopen en veel plezier nog.
    Dikke kussen
    xxxxxxxxxxx
  5. Rindert en Maarten:
    11 maart 2011
    Bijna verbaasd lees ik hoe ver jullie reis alweer gevorderd is. Wat gaat tijd toch snel. Succes met het rennen en geniet van de mooie mannen. Vewacht nog wel een sportieve foto :-) .
  6. Marijke van der Werff:
    Hallo jongens,
    Wat jammer dat de camperreis alweer voorbij is. Jullie hebben een grote afstand afgelegd en ook heel veel gezien.
    Nu in een prachtig appartement, heel knus.
    Wat is de tijd omgevlogen.
    Ik hoop dat jullie deze tweede helft van jullie reis het ook naar jullie zin zullen hebben.
    Veel zien en gezellig samen met Brenda en haar gezin.
    Stef, heel veel succes met het hardlopen.
    Jullie hebben prachtige foto's gemaakt. Leuk om naar te kijken.
    Geniet ervan,
    Liefs van Marijke
  7. Sam & Marianne:
    Hoi vriendjes,
    Wat leuk om weer te lezen wat jullie allemaal weer mee hebben gemaakt. Werkelijk of ik er zelf bij was. Ook de foto´s zijn super. Stef heel veel succes met de wedstrijd en geniet nog van jullie laatste week.
    Dikke kuzzzzzzzzzzzzzzzzzz,
    Sam & Marianne
  8. Hans en Ria Drion:
    12 maart 2011
    Nog net op tijd om tijdens jullie vakantie even in blog te kijken.
    Zo te zien hebben jullie een geweldige tijd gehad en reis gemaakt
    We zien jullie graag weer terug op de camping.
    groeten Hans en Ria