12 maart 2011, let the games begin

12 maart 2011 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Zaterdag, 12 maart 2011

Na het ontbijt op onze kamer (we krijgen brood, boter, jam, muesli en melk en kunnen
zelf thee zetten) zijn we rond 10.00 uur de stad wat verder gaan verkennen en hebben
we de winkelstraat met een leuk warenhuis en de kerk St. Mary of the Angels bezocht.
Op het plein voor de Town Hall (waar Stef gisteren zijn deelnemersbewijs heeft opgehaald)
bezochten we de stalletjes van de Gay en Lesbian Street fair. In de food-hall hebben
we een broodje gegeten en toen is Cees in het hotel eventjes gaan slapen.
Om twee uur gingen we weer terug naar het plein voor de Town Hall, waar allerlei
(travestie) optredens aan de gang waren.  Ook was er een optreden door de cast van de musical "Rent".  Heerlijk in de zon genoten we van de optredens en om 17.00 uur werden we uitgenodigd om de trappen op te gaan en ons naar de officiele openingsceremonie te begeven. Boven aan de trap stonden mensen met bordjes van de deelnemende landen en de club van 'The Netherlands' herkenden we snel aan de oranje shirts (met ons erbij waren er totaal 8 deelnemers/supporters). Samen met de 15 andere deelnemende landen gingen we in optocht naar het 'Te Papa'museum. Leuk hoor al die mensen langs de kant die je toejuichen. De hele opening was erg officieel met toespraken en gezang in het Maori. (Gelukkig werd het af en toe vertaald in het engels).
Toen dit achter de rug was kregen we in de grote hal een hapje (een drankje moesten
we zelf kopen).  Een van de hoofdsponsors die het programma wordt vermeld is de
'Embassy of the Netherlands'.  De foto's van vandaag hebben geen toelichting nodig.

1. Tanja:
    12 maart 2011
    Nou dat brengt herinneringen terug aan de vorige games in sydney.
    Lekker weertje, ook meegenomen. Ze hebben er veel werk van gemaakt in Wellington. Nou veel succes bij het rennen, veel drinken en we rekenen op een nieuw persoonlijk record.
    Dikke kussen
    xxxxxxxxxx
  2. JOBRA:
    12 maart 2011
    Wat is het weer genieten van jullie verhalen. Stef veel succes met de run.... maak er een mooie eindtijd van. Wordt wel een gouden plak hè............ XXX
  3. paula:
    12 maart 2011
    Het is nu 10 uur s'avonds dus bij jullie 10 uur in de ochtend dus moet je nu aan het rennen zijn.
    Ga voor goud he?
    Groetjes,