camperreis is begonnen

20 februari 2011 - Hot Water Beach, Nieuw-Zeeland

Zaterdag 19-2-2011

Het camperavontuur is begonnen. Na het ontbijt zijn we per taxi naar het camperverhuurbedrijf gereden. We moesten er even wachten, want het was druk. We werden samen met twee Duitsers voor een introductiefilmpje gezet. De papieren van het reisbureau hadden ze niet nodig en met de kleurenkopie van het rijbewijs was het inchecken snel gebeurd en kregen we binnen no-time een camper. Helaas was de 4-beds camper die we hadden besteld niet beschikbaar. We konden toen een 6-persoons camper krijgen, maar die vonden we veel te groot en voor ons ongeschikt om drie weken mee te rijden. Na veel over en weer gepraat besloten we een kleine 2-persoons camper te nemen en het prijsverschil in Nederland met het reisbureau uit te vechten. Nadeel is wel dat we nu iedere dag ons bed moeten opmaken en dat Cees voor zijn middagdutje op de bank moet slapen.

We hebben ook een Tom-Tom gehuurd en kregen een gratis toeristenradio mee. De toeristenradio is een soort Tom-Tom, die via de radio toeristeninformatie geeft.

Echt wennen om links te rijden, maar het gaat goed. Om 13.15 uur opgewekt aan de reis begonnen. Eerst even stoppen om de nodige boodschappen te doen. Helaas het boodschappenlijstje vergeten uit te printen, dus samen hebben we verzonnen wat we zoals nodig zouden hebben.

Aangekomen op het Miranda Holiday Park heeft Stef de koffers uitgepakt en alles in de camper een plaats gegeven. We hebben lekker in het zonnetje gezeten met een glas rode wijn en hebben daarna genoten van het warme water in de "hot pool". We hadden vanavond brood met tonijn en een gezond glas melk en om 20.45 uur was het tijd om ons bed in orde te maken. Nog even reisverslagje en administratie bijwerken en daarna heerlijk slapen.

De afstand van vandaag was 75 km.

Zondag, 20-11-2011

Om 8 uur opgestaan en fris gedouchd en tanden gepoetst. Lekker buiten ontbijten, al had het vannacht of vanmorgen vroeg wel een beetje geregend waardoor Stef een handdoek op zijn stoel moest leggen. In de campingkeuken waar van alles is, kun je koken en bakken of de BBQ gebruiken. Er is ook een apparaat waaruit je gekookt water kunt tappen, wat erg handig is voor de thee en de koffie.

Even na 10.00 uur zat Stef weer achter het stuur. Een Cd'tje opgezet en op de Tom-Tom de plaats Whitianga ingetoetst. In de plaats Thames nog bij een megagrote supermarkt gestopt voor wat boodschappen en toen op weg naar Coromandel Town. Daar gaf de Tom-Tom aan dat we linksaf moesten voor Whitianga, terwijl Coromandel naar rechts werd aangegeven. We besloten de Tom-Tom uit te zetten en zelf verder te rijden. Coromadel Town hebben we laten liggen en we gingen direkt de bergen in. Een weg, soms steil omhoog, met heel veel haarspeldbochten. Het landschap werd steeds mooier en we besloten dat dit een goed moment was om onze toeristenradio uit te proberen. We kregen algemene informatie over de landing van Sir Thomas Cook in Nieuw Zeeland en hoe dit het leven van de Maori's totaal veranderde. Daarna werd leuke muziek gedraaid (een soort Sky radio) en bij inderdaad werden we gewezen op de bezienswaardigheden onderweg.

Opeens kreeg Cees het idee om te Tom-Tom weer aan te zetten en hierop Hot Water Beach in te toetsen. Toen reden we bijna rechtstreeks naar het Holiday Park. Om 14.30 uur hadden we onze bestemming bereikt en hadden vandaag 164 km gereden.

'S avond aten we worstjes en sla

1. Marijke van der Werff:
    20 februari 2011
    Hallo jongens,

Wat een geluk dat alles met het rijbewijs is gelukt.
    Jullie hebben al prachtige dingen gezien. Heel bijzonder.
    Lekker in je korte broek rondlopen, zalig.
    Handig, die toeristenradio.
    Zo mis je niets.

Heel veel plezier.
    Liefs Marijke
  2. Elly en Baltus:
    20 februari 2011
    wat een geweldge reis en wat heerlijk dat alles zo mooi verloopt.ga heerlijk verder met genieten.Liefs Elly en baltus
  3. Dymphna:
    21 februari 2011
    He lieve mannen, wat heerlijk dat jullie onderweg zijn pfff wat een opluchting. Het genieten is begonnen! Dikke kussen van Dymphna en Mieke
  4. Tanja:
    21 februari 2011
    Ook nog met schep naar Hot water beach geweest?
    Mooi he? Handig die toeristen info onderweg.
    Heb je ook een foto van de camper?

Veel plezier bij Cathedral Cove, ben benieuwd of jullie te voet of per boot gaan?

XXXXXX
    :) :) :)
  5. sylvia & gabriella:
    Hoi jongens,
    Heerlijk hoor,gelukkig toch nog goed op weg.
    En dan ook nog een lekker zonnetje.
    Zo te lezen genieten en nog eens genieten.
    Wij doen het hier van jullie reisverslag.(met een iets kouder weertje)
    Groetjes en dikke kus
    Sylvia en Gabriella
  6. Natasja:
    Hoi Stef en Cees,

Wat een leuk reisverslag en wat een mooie foto's! Ik wil nu ook naar Nieuw Zeeland.

Ik hoop dat jullie er veel van genieten.

Heel veel groetjes van Natasja
  7. paula:
    Hallo jongens,
    Leuk verslag. Fijn om te lezen dat het geluk is met de camper.
    Groetjes en doe voorzichtig.
  8. Johan en Trudie:
    Hoi lieverds,
    hoe is het met cees?
    Jullie zijn nog maar nauwelijks op weg en ik mis jullie nu al!
    Het is wel elke keer genieten dat we de reis zo op de voet kunnen volgen.Wat een schrijverstalent zeg!
    Ik ben benieuwd hoe een 2 persoons camper er uit ziet. Hier is het koud en vanmorgen lag er weer ijs op de sloten.
    Geniet maar lekker van het zonnetje daar!
    Oma is vandaag 80 jaar geworden. De kaart van jullie had ze al ontvangen, jullie krijgen de groeten van haar.
    Veel plezier, en tot horens.
    Liefs, Trudie en Johan
  9. David van der Meulen:
    23 februari 2011
    Alles goed met jullie?????????

groet

david
  10. Elga:
    23 februari 2011
    We hopen dat bij jullie alles goed is en dat jullie geen last hebben van de aardbeving.
    Maar dat is op het zuidereiland. Groetjes Giel en Elga.