Auckland (2e dag)

18 februari 2011 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vrijdag, 18 -2-2011

Het was weer een fantastische dag. Een beetje uitgeslapen tot 8.30 uur en na een frisse douche hebben we gebakken eieren gevraagd voor het ontbijt.

Na het ontbijt een wandeling van een half uurtje over een steile weg omhoog naar het Auckland Museum en nog voor de deuren open gingen waren we er.

De tentoonstelling over de Maori’s is erg indrukwekkend en de culturele show met zang en dans was werkelijk schitterend (zie foto’s).

Na de show was het tijd voor een kopje koffie met wat lekkers erbij en daarna voor de wandeling terug. Die was wat korter, omdat we door het park naar beneden liepen en de weg niet meer zo steil was. De middag hebben we gebruikt om te rusten. Stef is nog even naar buiten geweest en kwam erachter dat in het park tegenover ons hotel vanavond een festival begon (chinese lantaarnfestival), dat tot zondag duurt. Op de foto de lantaarns die het chinese Nieuwjaar uitbeelden.

Het is het jaar van het konijn.

We hebben een wandeling door het park gemaakt en een optreden gezien van de chinese leeuw en de chinese draak. Ook even een hapje gehaald bij een van de vele eetstalletjes en toen weer terug naar het hotel. Morgen de camper ophalen, dus duimen dat alles goed gaat.

1. Tanja:
    18 februari 2011
    Mooie show hè. Wij vonden het ook fantastisch.
    En het Chinese festival is ook mooi meegenomen. Leuke foto's.
    Nou we zullen duimen voor de camper.
  2. drie wilde meiden in de Algarve:
    18 februari 2011
    Jullie vermaken je opperbest en genieten. Goed om te lezen. Ook wij duimen voor de camper. Komt vast goed!
    Liefs F en R
  3. Edwin & Arno:
    18 februari 2011
    Het ziet er zeker indrukwekkend uit. En zo te lezen genieten jullie er van ,maar niet al te veel eten, wantr de kilo'tjes moeten er ook weer af.
    Groetjes en geniet ervan Edwin & Arno
  4. Elga:
    18 februari 2011
    het ziel er allemaal goed uit hoor,en lekker makkelijk een camper kunnen julie gaan en staan waar jullie willen.Veel plezier verder en we kijken uit naar de volgende foto's.
    Groetjes Giel en Elga.
  5. Rene:
    18 februari 2011
    Leuk dat Chineese festival en de beelden van de Maori's. Lekker relaxed alles. Zo kom je weer een beetje bij na zo'n lange reis en de emoties rond het rijbewijs. Geniet er van. Op naar het vervolg.
    Groeten, Rene
  6. richard en annet:
    19 februari 2011
    we zitten nu op de bank en verzenden dit bericht met de WII, hebben jullie ook een e-mail gestuurd via hotmail. We hopen dat alles goed gaat met het huren van de camper. Gaan zo naar La Storia. Groetjes
  7. Carlos:
    19 februari 2011
    Hallo Cees en Stef, leuk om te weten dat het goed gaat daar en het weer toppie hoor.
    Even nog een tip je moet wel als Hollander je eigen koffie meenemen dat hoort toch.
    En het jaar van het konijn dus die gaan we maar veel eten dan.
    Nee hoor grapje. Ik vind het reuze dat jullie het lekker hebben en maar hopen dat het lukt met de Camper.
    Nou geniet er lekker van dat hebben jullie wel verdient en dat gaat zeker lukken getuige de foto`s
  8. Tanja:
    Voor allen,
    Het is gelukt het de camper. Ze hebben de camper meegekregen en zitten nu in de Coromandel en hebben genoten van hun eerste HOT POOL.
  9. Linda en Rob:
    Stef en Cees,
    Zo te zien genieten jullie enorm en dat jullie ook het chinese festival mogen meemaken, geweldig zeg.
    Veel plezier en dikke kus,
    Linda & Rob
  10. Rindert en Maarten:
    20 februari 2011
    Hallo. Fijn om te lezen dat het met de camper gelukt is. Vast een hele zorg minder. On the move!!