Auckland

17 februari 2011 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Door het tijdsverschil zijn wij nu gewoon en dag kwijt (maar die halen we bij thuiskomst weer in).

Het is inmiddels al weer 20.15 uur. Vanochtend een tegenvaller, het ontbijt bestond uit wat schaaltjes vers fruit met wat yoghurt en we moesten bedelen om een kop koffie. ( gaan we weer klagen bij het reisbureau )

Toen zijn we naar de receptie gegaan om een verloopstekker te lenen en de weg te vragen naar het politiebureau. We zijn bij de receptie uiterst vriendelijk geholpen. Daarna nog even met Brenda bellen en overleggen hoe we het verder moeten aanpakken.

Ook  het bezoek aan de politie was de moeite waard. Er werd een proces verbaal opgemaakt en ze belden even om navraag te doen hoe we verder moesten handelen. Volgens de politie is het internationaal rijbewijs voldoende om een camper te huren. Met het proces verbaal en een kopie van het Nederlands rijbewijs dat we op stick bij ons hadden een  kopie gemaakt als bewijs.

Hopelijk werkt het ook zo en kunnen we de camper mee krijgen.

Daarna konden we genieten van het uitzicht op het dek van de Skytower en hadden we besloten om hier maar gelijk te lunchen in het ronddraaiend restaurant. Na de lunch nog even een bezoekje aan het casino op de 2e verdieping. Allemaal fruitautomaten met inzet van 2 cent, dus Cees gooide er ook een muntje in en heeft een gokje gewaagd. Helaas was hij na een kwartiertje alweer uitgespeeld, dus hebben we nog geen extra vakantiegeld.

We zijn weer teruggewandeld naar het hotel en daar heeft Cees even een paar uurtjes geslapen. Hebben weer even met Brenda gebeld om uitslag te geven van de politie. Zij was heel blij dat alles hopelijk als nog door kan gaan. ( Brenda is een dochter van vrienden van Stef die hij al 30jaar kent en Brenda vanaf haar geboorte heeft mee gemaakt dat voor beiden een warme plaats heeft )

Stef is de buurt gaan verkennen en heeft nog wat inkopen gedaan voor op de kamer  Alles is hier best duur . Vanmiddag een heerlijk glaasje witte wijn gedronken.

Het is buiten 25 graden en we lopen heerlijk in korte broek. .

We hebben in de buurt iets heerlijk gegeten en gaan vanavond vroeg naar bed voor een lange nacht.

Voor morgen hebben we het Auckland Museum op het programma,  dit moesten we zeker niet vergeten volgen Tanja en Carin. (onze zus en schoonzus )

Tot morgen!

1. Tanja:
    17 februari 2011
    Gelukkig dat ze zo soepel zijn. Nog even spannend of het daadwerkelijk zo is.
    Ik lig nu zelf ziek thuis met koorts. Nu gaan genieten en veel plezier.
  2. JOBRA:
    Hello boys,
    Dat gaat lekker, rijbewijs kwijt, dag kwijt. Hihihi
    Geniet ondanks alles maar lekker van de omgeving. Foto's zijn mooi Cees. Ben benieuwd naar de volgende.
    Groetjes en XXX uut Harderwieck
  3. drie wilde meiden in de Algarve:
    17 februari 2011
    Leuk zo, met foto's. Kunnen we nog meer mee leven. En het rijbewijs verhaal lijkt goed te komen. Maar de vraag blijft....waar istie???? Knuffels weer van ons
  4. Sam & Marianne:
    Hoi guys,
    Fijn dat alles toch weer goedgekomen is met het rijbewijs. En wat een jaloersmakend bericht: 25 graden en in korte broek. Hoewel, het was hier gisteren (wonesdag)ook een prachtige dag, maar vandaag is het triest, grauw en kil. Geniet maar lekker.
    Veel liefs van ons.
  5. Rene:
    17 februari 2011
    Dag mannen , Jammer van dat gedoe rond het reisbewijs. Maar jullie verkenning in Auckland, de Skitower, het eten in het restaurant maakt z'n eerste dag spannend. Toch! Ik zie dat Jobra stikt van de jaloersigheid. Hij had wel graag meegewild.
    Lekker pu. Groeten, Rene XXXX
  6. Johan en Trudie:
    17 februari 2011
    Goh, een eind weg manne.
    Blij dat het goed gekomen is met het rijbewijs. Maar dat wisten jullie al van dat internationale rijbewijs natuurlijk. Mooie foto's. Daar lekker weer, hier lijkt het wel een film van Sherlock Homes, zo'n grauwe, mistige dag.
    Arie heeft vandaag afgereden en is, helaas, gezakt. Hij schijnt niet voldoende naar rechts gekeken te hebben.
    Volgende keer beter. Je kan niet alles hebben.
    Genieten jullie daar maar lekker van je vakantie.
    Groetjes, een knuffel
  7. Elly en Baltus:
    17 februari 2011
    Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen.Kijk al weer uit na het vervolg van jullie reis.Wij passen nu op een huis in harkstede ,iets dichterbij dus .Liefs en groetjes Elly en baltus