Te-Papa, 14 maart 2011

14 maart 2011 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Maandag, 14 maart 2011

Alweer een nieuwe dag! Buiten zien we mensen lopen met een vest aan. Door de wind
voelt het fris aan. Als je aan de waterkant loopt en de volle wind vangt, wordt je
letterlijk uit je hemd geblazen. Wij zijn het 'Te Papa'museum gaan verkennen en hebben
er veel Maori-cultuur gezien. De bordjes verboden te fotograferen waren zo klein dat wij
ze over het hoofd hadden gezien en toen we hierop gewezen werden door een medewerker hadden
we al aardig wat plaatjes geschoten. We vonden de collectie 'green stone' (jade) echt
de moeite waard en zagen op video de kunst om van de ruwe steen een mooi sierraad te
maken. We hadden natuurlijk al veel gezien over de geschiedenis van de vele immigranten
uit alle delen van de wereld. Even lachen bij de interactieve show over de 'Golden Years',
waar wij vanuit de etalage van een soort antiekzaak alles in de winkel zagen bewegen.
Ook hadden wij geluk dat wij een muziekles voor de schoolkinderen konden bijwonen. Er
werd van alles verteld over slaginstrumenten, de bas, viool, klarinet en trompet en over
de verschillende soorten muziek van klassiek en jazz tot opera. Dit alles vond plaats in
de 'Marae'. Dat was dezelfde ruimte waarin ook de openingsceremonie had plaatsgevonden.
De toegang voor het museum was gratis, maar uiteraard hebben wij een donatie gedaan.
Toen we alle zes de verdiepingen hadden gehad, zijn we terug gegaan naar ons hotel.
Aan het eind van de middag zochten we een (gay)bar op en hebben daar een biertje gedronken.
Helaas waren wij de enige klanten.
We hebben heerlijk gegeten bij een belgisch restaurant. Stef genoot van de kaaskroketten en
zijn belgische frieten en voor Cees waren er frieten en een pan vol met Nieuw-Zeelandse
supermosselen. Terug in het hotel een kleine tegenslag, het ontbijt voor morgenochtend is
niet gebracht.

1. Natasja:
    Hoi Stef en Cees,

Ik lees met veel plezier jullie reisverslag. Ik laat de foto's ook aan collega's zien en nu wil iedereen op vakantie naar Nieuw-Zeeland!

Wat zien en doen jullie toch veel onderweg, zo wordt het een onvergetelijke reis. We wensen jullie nog een hele fijne tijd. Maar... we missen jullie wel, hoor!

Groetjes van Natasja
  2. Ilona:
    14 maart 2011
    Stef ik ben trots op je goed gedaan. Maar ook voor Cees mijn complimenten dat het je zo goed gaat met al dat geklim. Ik geniet van jullie verslag en de mooie foto's. dikke kus
    Ilona
  3. drie wilde meiden in de Algarve:
    14 maart 2011
    Eerst jullie reactie op mijn verhaal gelezen en nu zie ik Cees aan de mosselen(oooo, wat heerlijk) en Stef aan de echte Hollandse vette hap. Frank en ik hebben van een vriend uit Nieuw Zeeland ook zo'n mooie hanger gekregen. Geniet nog verder en zie je die motor in je achteruitkijkspiegel, dan.....precies.... Kus van ons
  4. Tanja:
    Hello Boys,
    Nou die zullen wel smaken die frieten & mosselen.
    Nou jullie genieten, dat is te zien.
    Veel plezier en we zullen zwaaien als we die kant op vliegen en jullie passeren onderweg.
  5. Rene:
    14 maart 2011
    het is toch geweldig allemaal en het eten ziet er zo lekker uit. patatten met mosselen, houd op, ik wil zo naar Nieuw Zeeland. nog een paar dagen mannen dan is deze feestreis weer achter de rug.
    nog even genieten dus. doeg!! XXXX
  6. Annet en Richard:
    14 maart 2011
    Jullie hebben al veel gedaan en gezien en de dagen vliegen voor bij de dagen zijn voor jullie veel te kort
    natuursteen mooi he heb je daar van ook plaatjes van
    of kon dat niet mee (letters op die bordjes waren zeker erg klein Stef)
    ja dan noem je wel een mooie steen op jade
    Richard kreeg ook meteen zin in en wil ook wel een pannetje met mosselen
    Nog fijne dagen geniet er nog maar van
    Groetjes van uit Purmerend van Annet en Richard
    p.s het huis van mijn nicht in Nieuw Zeeland is nog heel woonde gelukkig in de buiten wijk en met de familie gaat het goed
  7. Rindert en Maarten:
    14 maart 2011
    Hé. De Leffe is bij Appie in de aanbieding!! Moet er nog wat ingeslagen? Smullen van een lekkere patat met bier. Dat is vakantie plezier!